dinsdag 2 oktober 2012

Techniek klaar

Frame aangepast en dragbar stuur 15cm breder gemaakt.
Tijdelijk een spatbordje, achterlamp, kenteken en zadel gemonteerd voor een testrit.
Starten deed ie meteen, met rijden merkte ik toch nog dat ie niet helemaal lekker liep.
Bougie was pikzwart, met de luchtschroef kreeg ik hem niet goed en de stationairschroef stond in verhouding veel te hoog
Kleppen gesteld, nieuwe bougie, ontsteking schoongeschuurd(aanslag op spoelen en binnenzijde vliegwiel), carburateur schoongemaakt en goed doorgeblazen, andere inlaatrubber en nieuwe pakking.
Toen ie toch weer half uitelkaar lag, de startmotor ook maar uitelkaar, met uitzetten van de motor maakte deze een geluid alof ie even meegenomen werd, de as gepolijst en ingevet, en weer inelkaar.
Niet gezien dat het tandwiel van de startmotor in het blok zakt als je hem eruit haalt, moest de koppelingsdeksel weer los etc.
Carburateur afgesteld en testritje gemaakt, loop super, trekt door in alle versnellingen tot 120 KM/h
Het "pimpen" kan beginnen.
Suggesties zijn welkom.
Zwarte wielen zijn voorbehouden aan de volgende SR die nog in onderdelen ligt te wachten, ze zijn erg roestig en dus maar 1 uitweg, zijdeglans zwart.
Het probleem van het andere blok ligt trouwens niet aan de cylinder en de kop maar aan een kapotte spie van het vliegwiel, dus dit blok is voor €1 gerepareerd.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten